loader image

Infolinia 722 511 688

Email biuro@dbamyoczystosc.pl

722 511 688

biuro@dbamyoczystosc.pl

5 najczęstszych pytań do firmy sprzątającej – sprzątanie bloków w Krakowie i Katowicach.

Dzisiejszy artykuł chciałam poświęcić odpowiedziom na pięć najczęściej zadawanych pytań, które kierują do nas osoby zainteresowane podjęciem współpracy w zakresie sprzątania bloków, kamienic, wspólnot mieszkaniowych na terenie Krakowa i Katowic.

1. Jak często należy myć klatki schodowe?

Częstotliwość mycia klatki schodowej należy do decyzji zarządu danej wspólnoty, czy administracji danego bloku. Wszystko zależy od budżetu jakim dysponuje wspólnota. Im częściej klatkę myjemy tym firma sprzątająca musi wkalkulować dłuższy czas pracy. Z dotychczasowego doświadczenia mogę napisać, że optymalna częstotliwość to 1 lub 2 razy w tygodniu. Jest to wystarczająca ilość, która pozwala na utrzymanie ciągłej czystości części wspólnych. Wyjątek może stanowić parter budynku, który może być myty np. codziennie.

2. Czy konieczne jest codzienne zamiatanie klatek schodowych?

Odpowiedź będzie podobna jak w pytaniu powyżej, czyli wszystko zależy od tego jakim Klient dysponuje budżetem. Też istotne jest czy w danym bloku jest winda, czy też nie. Kamienice zasadniczo windy posiadają rzadko. W takich sytuacjach warto zamiatać 3 raz w tygodniu lub codziennie. Jeżeli budynek wyposażony jest w windę przez co ruch po klatce jest mniejszy to sugerujemy Klientom zamiatanie klatki 2 razy w tygodniu. Najlepiej wtedy kiedy jest zmywanie całości. Umieszczamy wówczas też zapis, że codziennie osoba sprzątająca sprawdza stan czystości na klatce i w razie potrzeby usuwa śmieci czy większe zabrudzenia.

3. Czy firma sprzątająca w ramach usługi myje okna, w tym okna wymagające prac wysokościowych?

Nasza firma realizuje kompleksowe usługi porządkowe na obiekcie. Mycie okien, alpinistyczne mycie np. nieotwieranych okien na klatce schodowej należą do pakietu prac standardowych. Zazwyczaj mycie okien metodą tradycyjną wykonywane jest dwa razy w roku, a prace alpinistyczne raz w roku.

4. W jaki sposób wykonywana jest usługa mycia garaży podziemnych?

Posadzkę w garażach podziemnych myjemy przy użyciu automatów myjąco-zbierających oraz w przypadku trudnych zabrudzeń wspieramy się dodatkowo szorowarkami jednotarczowymi. Ważny jest też dobór właściwych środków, które poradzą sobie z tłustymi plamami, śladami po oponach itd. Miejsca trudnodostępne dla maszyn myjemy tradycyjnie, czyli ręcznie przy użyciu zestawów do mopowania. Zawsze kilka dni przed planowaną realizacją usługi informujemy o tym administrację oraz lokatorów. Ważna jest tutaj współpraca z użytkownikami garażu, ponieważ garaż na czas wykonywania prac powinien być pusty.

5. Jakie usługi, oprócz standardowego sprzątania, można zlecić firmie sprzątającej blok czy kamienicę?

Poza standardowym zakresem prac związanym ze sprzątaniem budynków nasza umowa może obejmować takie prace jak:

  • pielęgnacja terenów zielonych,
  • odczyty liczników i przesyłanie danych do administracji (w przypadku nowych liczników jest to już zautomatyzowane i bezobsługowe),
  • rozwieszanie flag z okazji świąt państwowych,
  • bieżące informowanie o zauważonych usterkach i problemach technicznych na sprzątanych nieruchomościach,
  • rozkładanie stacji deratyzacyjnych – zlecenie dla firmy specjalistycznej i kontrola wykonania prac,
  • mycie i dezynfekcja kubłów/kontenerów na śmieci – zlecenie dla firmy specjalistycznej i kontrola wykonania prac.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące świadczonych przez nas usług prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 722 511 688 lub mailowy biuro@dbamyoczystosc.pl. Z wielką przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania związane z utrzymaniem czystości i higieny budynków mieszkalnych, biurowych, magazynowych i innych.