loader image

Infolinia 722 511 688

Email biuro@dbamyoczystosc.pl

722 511 688

biuro@dbamyoczystosc.pl

5 najczęściej zadawanych pytań w sprawie sprzątania biur w Krakowie i Katowicach.

Tym razem chcę się skupić na najczęściej zadawanych pytaniach dotyczących sprzątanie biur w Krakowie i Katowicach. Wybrałam 5, które pojawiają się prawie za każdym razem, gdy rozmawiamy z osobą zainteresowaną ofertą na sprzątanie i rozpoczęciem współpracy.

1. Co ma wpływ na cenę sprzątania biura?

Na cenę usługi wpływ ma kilka czynników, do których należą m.in.:

  • metraż sprzątanej powierzchni,
  • częstotliwość sprzątania – serwis sprzątający może być realizowany codziennie lub np. tylko 2-3 razy w tygodniu,
  • zakres prac – istotne jest to jaki rodzaj prac obejmuje ryczałt miesięczny, czy oprócz prac bieżących również Klient życzy sobie okresową realizację prac dodatkowych, tj. czyszczenie wykładzin, czyszczenie tapicerki meblowej, polimeryzacja podłóg, mycie okien itd.,
  • lokalizacja biura,
  • dostarczanie środków czystości oraz sprzętu czyszczącego – jaki rodzaj środków/sprzętu oraz to czy zabezpiecza je Klient czy firma sprzątająca,
  • godziny w jakich może być realizowana usługa.

2. Kto dostarcza środki czystości oraz sprzęt czyszczący

Co do zasady środki czystości oraz sprzęt dostarcza firma sprzątająca. Firma również dba o ich uzupełnianie, naprawę, wymianę, zakup materiałów eksploatacyjnych do stosowanych urządzeń. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy na wyposażeniu danego biura znajduje się już np. odkurzacz, zestaw do mopowania i wtedy umawiamy się z Klientem, że to on ponosi koszty związane z użyczeniem tego sprzętu na czas realizacji usługi, czyli po jego stronie leży zapewnienie aby ten sprzęt był sprawny i wyposażony w odpowiednie akcesoria i części eksploatacyjne. Tego kosztu nie wliczamy więc do ryczałtu miesięcznego. Podobnie rzecz się ma ze środkami czystości. Jednak tak jak wspomniałam powyżej, preferujemy opcję, gdy to my dostarczymy ww. materiały i środki.

3. Jak często należy myć okna w biurze?

Częstotliwość mycia okien zależy od budżetu jakim dysponuje Klient oraz od lokalizacji danego biura. Budżet jest kluczowy w przypadku, gdy dostęp do okien jest utrudniony, wymagane jest użycie technik alpinistycznych. Najczęściej okna myte są dwa razy w roku. Częstotliwość może być częstsza, gdy np. biuro mieści się przy ruchliwej ulicy, która generuje duże zabrudzenia na szybach. Wtedy sugerujemy mycie raz na kwartał.

4. Na co zwracamy uwagę przy wyborze personelu sprzątającego?

Priorytetem w doborze personelu sprzątającego jest zaufanie do pracownika. Zaufanie, którego nabiera się w trakcie współpracy z daną osobą. Zaufanie w to, że wykona swoje obowiązki z należytą starannością i że będzie odpowiedzialny w swych działaniach. Tylko taka osoba może być skierowana do samodzielnego sprzątania biura. Zatrudniając nowy personel sprzątający zwracamy uwagę na jego historię dotychczasowego zatrudnienia. Kluczową kwestią jest oświadczenie o niekaralności takiej osoby. Podczas okresu próbnego szkolimy taką osobę, sprawdzamy jak pracuje i dopiero gdy mamy pewność, że jest już gotowa do samodzielnej pracy przekazujemy jej konkretny obiekt do sprzątania. Pewność, że dajemy Klientowi sprawdzonego pracownika gwarantuje każdej stronie spokojną i owocną współpracę.

5. Jakie dodatkowe usługi świadczy Wasza firma sprzątająca?

Oprócz standardowych usług porządkowych, zarówno w zakresie prac podstawowych jak i wysokospecjalistycznych, jesteśmy dla naszych Klientów wsparciem np. w dokonywaniu zakupów firmowych. Stanowimy swego rodzaju Support Zakupowy, który dla części Klientów jest wręcz niezbędny. Jest tak np. wtedy gdy centra rozliczeniowe Klienta są poza granicami Polski i zakupy pośredniczące bardzo ułatwiają całą procedurę. Realizujemy zakupy zgodnie z wytycznymi Klienta, następnie rozliczamy to zgodnie z wcześniej ustalonymi zasadami. Zawsze przebiega to bardzo sprawnie i terminowo. Jesteśmy odpowiedzialni za cały proces zakupowy. Począwszy od Zamówienia, skończywszy na dostawie towaru.