Infolinia 722 511 688
722 511 688
biuro@dbamyoczystosc.pl
Zakres sprzątania biur na terenie Krakowa i Katowic
Usługa sprzątania biur, jak myślę większość usług dostępnych na rynku, może występować zarówno w wersji podstawowej, jak i w wersji premium. Każdy indywidualnie musi ocenić i zdecydować, która wersja usługi będzie dla niego i jego portfela optymalna. Nie skłaniam się do faworyzowania żadnej z opcji, ponieważ każda z nich ma swoje dobre, świetne i gorsze strony. Poniżej przedstawię uniwersalny przykład, oderwany od konkretnego biura, który pomoże zauważyć różnicę między tymi dwiema możliwościami.
Podobne opcje dotyczą również sprzątania bloków i kamienic (temu tematowi poświęcam osobny artykuł), jednak sprzątanie biur jest bardziej skomplikowanym tematem, bo i możliwości wchodzące do opcji Premium są bardziej rozległe. Jednak moim celem jest głównie przedstawienie ogólnej koncepcji opcji Standard i Premium, dlatego też zawężę trochę pole możliwych udogodnień. Wielu Klientów lubi też, gdy zakres czynności jest drobiazgowo rozpisany na poszczególne obszary i konkretne czynności. Ja zdecyduje się w tym miejscu jednak na bardziej ogólne podejście.
Sprzątanie biura – zakres podstawowy przy założeniu, że prace odbywają się trzy razy w tygodniu.
Rodzaj czynności |
Częstotliwość wykonania |
Odkurzanie podłóg |
Trzy razy w tygodniu |
Mycie podłóg i posadzek zmywalnych |
Trzy razy w tygodniu |
Opróżnianie koszy na śmieci/ niszczarek wraz z wymianą worków foliowych |
Trzy razy w tygodniu |
Mycie koszy na śmieci |
Raz w miesiącu |
Mycie podnóżek foteli i krzeseł |
Raz w miesiącu |
Mycie biurek oraz pozostałych mebli biurowo-socjalnych |
Dwa razy w tygodniu |
Odkurzanie sprzętu biurowego (na sucho) |
Dwa razy w tygodniu |
Mycie parapetów okiennych |
Raz w tygodniu |
Sprzątanie aneksu kuchennego (bez mycia naczyń) |
Trzy razy w tygodniu |
Sprzątanie i dezynfekcja toalet |
Trzy razy w tygodniu |
Uzupełnianie materiałów higienicznych (dostarczonych przez Zleceniodawcę) |
Trzy razy w tygodniu |
Mycie drzwi, klamek, włączników światła |
Raz w miesiącu |
Mycie kafelek ściennych |
Raz w miesiącu |
Mycie grzejników, kaloryferów |
Raz na kwartał |
Mycie okien (bez użycia technik alpinistycznych) |
Dwa razy w roku |
Mycie przeszkleń wewnętrznych |
Dwa razy w roku |
Sprzątanie biura – zakres podstawowy przy założeniu, że prace odbywają się pięć razy w tygodniu.
Rodzaj czynności |
Częstotliwość wykonania |
Odkurzanie podłóg |
Codziennie |
Mycie podłóg i posadzek zmywalnych |
Codziennie |
Opróżnianie koszy na śmieci/niszczarek wraz z wymianą worków foliowych |
Codziennie |
Mycie koszy na śmieci |
Raz w tygodniu |
Mycie podnóżek foteli i krzeseł |
Raz w miesiącu |
Mycie biurek oraz pozostałych mebli biurowo-socjalnych |
Codziennie |
Odkurzanie sprzętu biurowego (na sucho) |
Codziennie |
Mycie parapetów okiennych |
Codziennie |
Sprzątanie aneksu kuchennego (wraz z myciem naczyń/obsługą zmywarki) |
Codziennie |
Sprzątanie i dezynfekcja toalet |
Codziennie |
Uzupełnianie materiałów higienicznych (dostarczonych przez Zleceniodawcę, możliwy zakup i odsprzedaż wg cen zakupu) |
Codziennie |
Mycie drzwi, klamek, włączników światła |
Dwa razy w miesiącu |
Mycie kafelek ściennych |
Raz w miesiącu |
Mycie grzejników, kaloryferów |
Raz w miesiącu |
Mycie okien (bez użycia technik alpinistycznych) |
Raz na kwartał |
Mycie przeszkleń wewnętrznych |
Raz w miesiącu |
Mechaniczne czyszczenie wykładzin |
Dwa razy w roku |
Mechaniczne czyszczenie tapicerki meblowej (krzesła, sofy, fotele) |
Dwa razy w roku |
Mycie lamp, klimatyzatorów, itp. |
Dwa razy w roku |
Podobnie jak w przypadku bloków i kamienic w kwestii zakresu częstotliwość wykonywania czynności jest czynnikiem decydującym przy określaniu poziomu danej usługi. Nie bez powodu ustaliłam, że w wersji Standard osoba sprzątająca jest na danym budynku 3 razy w tygodniu, a w wersji Premium jest codziennie, czyli 5 razy w tygodniu. Wersja 3 razy w tygodniu sama w sobie stanowi o ograniczeniu zakresu. A co się z tym wiąże? Wiadomo, niższe koszty pracy, czyli niższa cena świadczenia usługi. Dlatego warto rzucić okiem na powyższe zakresy. To da nam możliwości oceny tego jaki poziom dla mnie, dla mojej firmy, dla bloku, którym zarządzam jest optymalny.
W przypadku mniejszych biur możliwe jest sprzątanie z mniejszą częstotliwością, na przykład raz lub dwa razy w tygodniu. Przy tego typu sprzątaniu zakres sprzątania biura dobiera się indywidualnie. Jest też możliwość sprzątania biura co drugi dzień lub w systemie rotacyjnym (wtedy połowę biura sprząta się jednego dnia a drugą połowę w kolejnym dniu). Oczywiście można przy tym systemie wydzielić część biura, która sprzątana jest codziennie czyli kuchnie, łazienki, hol wejściowy, recepcja.