loader image

Infolinia 722 511 688

Email biuro@dbamyoczystosc.pl

722 511 688

biuro@dbamyoczystosc.pl

Zakres sprzątania biur na terenie Krakowa i Katowic

Usługa sprzątania biur, jak myślę większość usług dostępnych na rynku, może występować zarówno w wersji podstawowej, jak i w wersji premium. Każdy indywidualnie musi ocenić i zdecydować, która wersja usługi będzie dla niego i jego portfela optymalna. Nie skłaniam się do faworyzowania żadnej z opcji, ponieważ każda z nich ma swoje dobre, świetne i gorsze strony. Poniżej przedstawię uniwersalny przykład, oderwany od konkretnego biura, który pomoże zauważyć różnicę między tymi dwiema możliwościami.

Podobne opcje dotyczą również sprzątania bloków i kamienic (temu tematowi poświęcam osobny artykuł), jednak sprzątanie biur jest bardziej skomplikowanym tematem, bo i możliwości wchodzące do opcji Premium są bardziej rozległe. Jednak moim celem jest głównie przedstawienie ogólnej koncepcji opcji Standard i Premium, dlatego też zawężę trochę pole możliwych udogodnień. Wielu Klientów lubi też, gdy zakres czynności jest drobiazgowo rozpisany na poszczególne obszary i konkretne czynności. Ja zdecyduje się w tym miejscu jednak na bardziej ogólne podejście.

Sprzątanie biura – zakres podstawowy przy założeniu, że prace odbywają się trzy razy w tygodniu.

Rodzaj czynności

Częstotliwość wykonania

Odkurzanie podłóg

Trzy razy w tygodniu

Mycie podłóg i posadzek zmywalnych

Trzy razy w tygodniu

Opróżnianie koszy na śmieci/ niszczarek wraz z wymianą worków foliowych

Trzy razy w tygodniu

Mycie koszy na śmieci

Raz w miesiącu

Mycie podnóżek foteli i krzeseł

Raz w miesiącu

Mycie biurek oraz pozostałych mebli biurowo-socjalnych

Dwa razy w tygodniu

Odkurzanie sprzętu biurowego (na sucho)

Dwa razy w tygodniu

Mycie parapetów okiennych

Raz w tygodniu

Sprzątanie aneksu kuchennego (bez mycia naczyń)

Trzy razy w tygodniu

Sprzątanie i dezynfekcja toalet

Trzy razy w tygodniu

Uzupełnianie materiałów higienicznych (dostarczonych przez Zleceniodawcę)

Trzy razy w tygodniu

Mycie drzwi, klamek, włączników światła

Raz w miesiącu

Mycie kafelek ściennych

Raz w miesiącu

Mycie grzejników, kaloryferów

Raz na kwartał

Mycie okien (bez użycia technik alpinistycznych)

Dwa razy w roku

Mycie przeszkleń wewnętrznych

Dwa razy w roku

Sprzątanie biura – zakres podstawowy przy założeniu, że prace odbywają się pięć razy w tygodniu.

Rodzaj czynności

Częstotliwość wykonania

Odkurzanie podłóg

Codziennie

Mycie podłóg i posadzek zmywalnych

Codziennie

Opróżnianie koszy na śmieci/niszczarek wraz z wymianą worków foliowych

Codziennie

Mycie koszy na śmieci

Raz w tygodniu

Mycie podnóżek foteli i krzeseł

Raz w miesiącu

Mycie biurek oraz pozostałych mebli biurowo-socjalnych

Codziennie

Odkurzanie sprzętu biurowego (na sucho)

Codziennie

Mycie parapetów okiennych

Codziennie

Sprzątanie aneksu kuchennego (wraz z myciem naczyń/obsługą zmywarki)

Codziennie

Sprzątanie i dezynfekcja toalet

Codziennie

Uzupełnianie materiałów higienicznych (dostarczonych przez Zleceniodawcę, możliwy zakup i odsprzedaż wg cen zakupu)

Codziennie

Mycie drzwi, klamek, włączników światła

Dwa razy w miesiącu

Mycie kafelek ściennych

Raz w miesiącu

Mycie grzejników, kaloryferów

Raz w miesiącu

Mycie okien (bez użycia technik alpinistycznych)

Raz na kwartał

Mycie przeszkleń wewnętrznych

Raz w miesiącu

Mechaniczne czyszczenie wykładzin

Dwa razy w roku

Mechaniczne czyszczenie tapicerki meblowej (krzesła, sofy, fotele)

Dwa razy w roku

Mycie lamp, klimatyzatorów, itp.

Dwa razy w roku

Podobnie jak w przypadku bloków i kamienic w kwestii zakresu częstotliwość wykonywania czynności jest czynnikiem decydującym przy określaniu poziomu danej usługi. Nie bez powodu ustaliłam, że w wersji Standard osoba sprzątająca jest na danym budynku 3 razy w tygodniu, a w wersji Premium jest codziennie, czyli 5 razy w tygodniu. Wersja 3 razy w tygodniu sama w sobie stanowi o ograniczeniu zakresu. A co się z tym wiąże? Wiadomo, niższe koszty pracy, czyli niższa cena świadczenia usługi. Dlatego warto rzucić okiem na powyższe zakresy. To da nam możliwości oceny tego jaki poziom dla mnie, dla mojej firmy, dla bloku, którym zarządzam jest optymalny.

W przypadku mniejszych biur możliwe jest sprzątanie z mniejszą częstotliwością, na przykład raz lub dwa razy w tygodniu. Przy tego typu sprzątaniu zakres sprzątania biura dobiera się indywidualnie. Jest też możliwość sprzątania biura co drugi dzień lub w systemie rotacyjnym (wtedy połowę biura sprząta się jednego dnia a drugą połowę w kolejnym dniu). Oczywiście można przy tym systemie wydzielić część biura, która sprzątana jest codziennie czyli kuchnie, łazienki, hol wejściowy, recepcja.